Instytut Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie zaprasza uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych do udziału w konkursie filmowym „Zejdź z kanapy. Zróbmy raban”.
Czas, który teraz przeżywamy nie potrzebuje młodych kanapowych, ale młodych ludzi w butach, najlepiej w butach wyczynowych. Ten czas akceptuje tylko na boisku graczy czołowych, nie ma tam miejsca dla rezerwowych.
Papież Franciszek
Zadaniem uczestników konkursu będzie stworzenie filmu, który będzie dokumentować aktywność autora/ów filmu, to w jaki sposób spędzają wolny czas, co robią poza zajęciami szkolnymi.
Prace mozna nadsyłać do 09.06.2017r. - ZMIANA TERMINU
Szczegółowe informacje w regulaminie konkursu.
Zapraszamy do udziału!
KARTA ZGŁOSZENIA DO POBRANIA (PDF)
Regulamin ogólnopolskiego konkursu filmowego „Zejdź z kanapy. Zróbmy raban”
Konkurs dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
1. Postanowienia ogólne:
1.1. Temat konkursu „Zejdź z kanapy. Zróbmy raban” nawiązuje do słów papieża Franciszka, który podczas Światowych Dni Młodzieży w Krakowie zachęcał młodych, aby nie przespali swego życia, aby angażowali się w różne inicjatywy społeczne, szkolne, rodzinne, środowiskowe jednym słowem „robili raban”!
1.2. Celem konkursu jest uaktywnienie młodego pokolenia i zaangażowanie go w różne inicjatywy szkolne, środowiskowe, rodzinne, społeczne. Ma uruchomić ich kreatywność oraz pomysłowość na spędzanie wolnego czasu, dzięki czemu młodzi będą inicjować nowe akcje, rozwijać wyobraźnię i twórczo angażować się w życie środowiska, w którym żyją.
1.3. Organizatorem konkursu „Zejdź z kanapy. Zróbmy raban” zwanego w dalszej części Regulaminu Konkursem jest Instytut Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie.
1.4. Treść niniejszego Regulaminu będzie udostępniona na stronie www.idmjp2.pl.
1.5. Komunikaty i informacje dotyczące Konkursu publikowane będą na stronie www.idmjp2.pl oraz profilu IDMJP2 na portalu Facebook (www.facebook.com/IDMJP2).
2. Zasady Konkursu:
2.1. Konkurs jest skierowany do uczniów klas podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
2.2. W konkursie może wziąć udział każdy uczeń lub grupa uczniów, który w terminie do 01.06.2017r. prześle na adres pocztowy Instytutu płytę CD/DVD z filmem (wszystkie parametry podane w załączniku nr 1). Film powinien dokumentować aktywność autora/ów filmu, w jaki sposób spędzają wolny czas, co robią poza zajęciami szkolnymi. Temat filmu dowolny, liczymy na pomysłowość i kreatywność ich autorów.
Instytut Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II
ul. Totus Tuus 30
30-610 Kraków
z dopiskiem „Zróbmy raban”
2.3. Prace nadesłane na Konkurs muszą stanowić od początku do końca oryginalną twórczość osób biorących udział w Konkursie, nie mogą być obciążone prawami ustanowionymi na rzecz osób trzecich (np. wykorzystanie zdjęć bez zgody autora). Prace nadesłane na Konkurs nie mogą stanowić plagiatu, być kopią lub fragmentem jakichkolwiek innych prac.
3. Przebieg konkursu
3.1. Prace konkursowe należy przesłać do 01 czerwca 2017r.
3.2. Prace konkursowe dostarczone po określonym w Regulaminie terminie nie wezmą udziału w konkursie.
3.3. Koszty dostarczenie prac konkursowych pokrywają uczestnicy.
3.4. Oceny materiałów video oraz wyboru zwycięzców dokona Jury złożone z przedstawicieli Organizatora w terminie do 20.06.2017r.
3.5. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie internetowej www.idmjp2.pl oraz na profilu IDMJP2 na portalu Facebook (www.facebook.com/IDMJP2).
3.6. Ocena Jury jest ostateczna i nie podlega weryfikacji oraz reklamacji.
4. Nagrody:
4.1. Jury powołane przez Organizatora przyznaje nagrody rzeczowe za miejsce od I do III w trzech kategoriach wiekowych (szkoła podstawowa, gimnazjalna, ponadgimnazjalna). Istnieje możliwość przyznania wyróżnień.
4.2. Organizator zastrzega sobie prawo niewyłaniania zwycięzców, jak również do przyznania tylko niektórych nagród, a także wybór niektórych fragmentów lub niektórych ilustracji.
5. Wykorzystanie nagrodzonych prac i ochrona danych osobowych:
5.1. Uczestnik Konkursu, poprzez udział w nim, wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie przez Organizatora zgłoszonej pracy z poszanowaniem autorskich praw osobistych ich autorów na cele związane z organizacją, przebiegiem, promocją Konkursu lub w innych sytuacjach wynikających z postanowień statutowych Instytutu Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie.
5.2. Autorzy zgłoszonych do Konkursu prac udzielają Instytutowi Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II w Krakowie nieodpłatnego i bezterminowego pozwolenia na ich wykorzystanie z poszanowaniem autorskich praw osobistych. Pozwolenie obejmuje: trwałe lub czasowe utrwalanie lub zwielokrotnianie w całości lub w części, jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie, niezależnie od formatu, systemu lub standardu, w tym techniką drukarską, techniką zapisu magnetycznego, techniką cyfrową lub poprzez wprowadzanie do pamięci komputera oraz trwałe lub czasowe utrwalanie lub zwielokrotnianie takich zapisów, włączając w to sporządzanie ich kopii oraz dowolne korzystanie i rozporządzanie tymi kopiami, wprowadzanie do obrotu, użyczanie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne rozpowszechnianie, publiczne udostępnianie dzieła w ten sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym, w szczególności elektroniczne udostępnianie na żądanie, rozpowszechnianie w sieci Internet oraz w sieciach zamkniętych, prawo do określenia nazw utworu, pod którymi będzie on wykorzystywany lub rozpowszechniany, prawo do wykorzystywania utworu do celów marketingowych lub promocji, w tym reklamy, sponsoringu, promocji sprzedaży, a także do oznaczenia lub identyfikacji produktów i usług oraz innych przejawów działalności, a także przedmiotów jego własności, a także dla celów edukacyjnych lub szkoleniowych, prawo do rozporządzania opracowaniami utworu oraz prawo udostępniania ich do korzystania, w tym udzielania licencji na rzecz osób trzecich, na wszystkich wymienionych powyżej polach eksploatacji, korzystanie z nowych wersji i opracowań w sposób określony powyżej.
5.3. Przekazanie prac Konkursowych oznacza jednocześnie, że przekazujący oświadcza, iż nie naruszają one praw osób trzecich (w szczególności praw majątkowych i autorskich).
5.4. Administratorem danych osobowych udostępnionych przez uczestników Konkursu będzie Organizator.
6. Postanowienia końcowe
6.1. Organizator zastrzega sobie prawo do wyłączenia z udziału w Konkursie gazetek niespełniających wymogów niniejszego Regulaminu.
6.2. Zgłoszenie gazetek do Konkursu jest jednoznaczne z przyjęciem warunków niniejszego Regulaminu i oświadczeniem, że prace zgłoszone do Konkursu zostały wykonane osobiście przez zgłaszającego.
6.3. Organizator zastrzega sobie prawo do przerwania lub odwołania Konkursu.
6.4. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego.
6.5. Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Organizatora.
6.6. Uczestnik Konkursu, poprzez udział w Konkursie wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Organizatora. Dane osobowe uczestników Konkursu będą przetwarzane wyłącznie do celów związanych z organizowaniem Konkursu przy zachowaniu zasad określonych w Ustawie z dnia 29 sierpnia 1997r. o Ochronie Danych Osobowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1182).
Informacje dotyczące konkursu:
Tel. 12 422 03 44
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.idmjp2.pl